Huvittavaa, mutta myös vähän noloa, että VR osaa tuoda peri-suomalaisen ”en häiritse asiakasta” –tyylin myös netin yli tapahtuvaan asiakaspalveluun.

VR palveluasennetta

 

Hauskaa on, että asiakaspalvelija on noin rennolla asenteella liikkeellä, mutta mikäli palvelu loppui tähän, niin keskusteluketjun luulisi saaneen VR:n myyntipäällikön ja asiakaspalvelupäällikön niskakarvat pystyyn, ja kaikessa hauskuudessaankin myös asiakkaan hämilleen.

Yritin kysyä kuvan ilmeisesti alun perin postanneelta Ericalta, jatkuiko keskustelu tuosta. Toistaiseksi en ole vielä saanut vastausta.

Lähtökohtaisesti asiakas tuskin laittaa netin yli minkäänlaista viestiä, jollei oikeasti kaipaisi apua. Sehän asiakkaan kannalta on juuri hyvä näissä live chat -asiakaspalveluissa, että palvelua on tarjolla, ja vielä anonyymisti, mutta palvelutarjouksen voi vapaasti jättää huomioimatta, jos on ”vain katselemassa”.

Alkuperäisen kuvan löydät Erican facebook sivulta.