Kenkiä on helppo löytää, mutta kun etsit juuri niitä oikeita, niin homma ei olekaan enää niin helppoa. Siskoni oli etsinyt erityiseen juhlapäiväänsä kenkiä jo pidempään ja kun hän viimein onnistui löytämään mieleiset, ei liikkeestä löytynyt enää oikeaa kokoa. Koska kengät olivat erityisen ihanat ja käytännölliset, niin hän päätyi surffaamaan Internetin ihmeelliseen maailmaan.

Ilokseen hän onnistui löytämään samat kengät oikean kokoisina kenkien valmistajan nettikaupan kautta ja illan hämärinä tunteina näppäili tilauksen sisään. Sähköpostiin napsahti saman tien viesti, jonka sisältö meni suunnilleen näin, ”Kiitos tilauksestasi. Olemme jo matkalla alakertaan pakkaamaan ja lähettämään uusia kenkiäsi.”.  Toki ymmärsimme, että kyseessä on automaatti-viesti, mutta silti siitä tuli hyvälle mielelle ja siskoni alkoi odottamaan pakettia saapuvaksi.

Aikaa kului, mutta pakettia ei kuulunut ja jossain vaiheessa tarve kengille alkoi uhkaavasti lähestyä. Olisihan sitä mukava päästä edes vähän sisäänajamaan kenkiä ennen juhlapäivää, joten odotus tuntui pitkälle. Loppujen lopuksi paketti saapui kolmen viikon päästä. Kolme viikkoa siitä, kun yritys oli ”lähtenyt pakkaamaan kenkiä”.

Tapauksessa on mielestäni hyvää, mutta myös oppimisen varaa. Viesti oli hauskasti muotoiltu ja antoi siskolleni tunteen, että hänen tilauksestaan välitetään ja homma on hoidossa. Samalla tällä viestillä yritys viesti hänelle palvelulupauksen, antaen ymmärtää, että asia etenee jouhevasti ja kohta hän pääsee hemmottelemaan jalkojaan upouusilla kengillä. Viestin saapumisesta kenkien saapumiseen meni kuitenkin liian pitkä aika ja kokonaisuudesta jäi keskinkertainen tunne.